Prof. Kenneth Russell Valpey

Moje pierwsze doświadczene życia w alternatywnej społeczności o aspiracjach eko-wioski miało miejsce w 1979 roku w bawarskich lasach w południowo-wschodnich Niemczech. W tamtym okresie zacząłem również odwiedzać Polskę i nawiązywać przyjaźnie z ludźmi o podobnych poglądach, a szczególne zaangażowanych w duchowy wymiar alternatywnego rozwoju społeczności.

w 2003 roku obroniłem doktorat z filozofii na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu w Oksfordzie i od tamtego czasu zajmuję się głównie badaniami i nauczaniem związanym z moją specjalizacją, a mianowicie teologią waisznawa (hinduizm) i studiami religioznawczymi.

Choć na stałe związany jestem z Oksfordzkim Centrum Studiów Hinduistycznych (www.ochs.org.uk), od 2007 roku regularnie prowadzę wykłady i zajęcia na Uniwersytecie Chińskim w Hong Kongu (jeden semestr w roku akademickim). Na jednym z kursów uczę „Świętej Geografii we Współczesnych Indiach” i zachęcam studentów do głębszego myślenia o relacji człowieka do ziemi, z naciskiem na starożytną hinduską tradycję duchową, będącą twórczym medium w odkryciu tej relacji.

Gdy intensywnie podróżowałem po Indiach, Nepalu i Bangladeszu, widziałem zarówno bezpośrednie przykłady „prostego życia i wzniosłego myślenia”, jak również bolesny, niepohamowany i szkodliwy wpływ globalizacji w tych „rozwijających się” krajach.

Od 1979 roku, systematyczne odwiedzam Polskę, i jestem bardzo zainteresowany uczestnictwem w tworzeniu i rozwoju małych społeczności eko-wioskowych. Zależy mi na tym aby ustanowić realne przykłady, które mogą służyć szerszej publiczności jako inspiracja i wskazówki w kierunku samowystarczalnych sposobów życia w aspektach: ekonomicznym, ekologicznym, społecznym i duchowym.

About Artur Jan Milicki

wolnomyśliciel, społecznik, praktyk i promotor kooperatyzmu, otwartej kultury, ekoosadnictwa, lokalnej samowystarczalności, rozwoju osobistego oraz społecznej i duchowej wolności. Współtwórca „Akademii Bosej Stopy”, autor książki „Człowiek na Ziemi”, naturalny budowniczy, zdun, projektant pieców.
