Na jakim etapie projekt eko-wioski znajduje się w chwili obecnej?

W chwili obecnej należy już mówić o projektach eko-wiosek w liczbie mnogiej. Nastąpił wyraźny naturalny podział osób zainteresowanych eko-osadnictwem na strefy geograficzne naszego kraju. Istnieje grupa przyjaciół, którzy chcą rozpocząć swój projekt w województwie dolnośląskim, inna grupa w małopolskim, inna w mazowieckim, a jeszcze inna, w warmińsko-mazurskim. Choć o tych grupach wiem, przypuszczam że są też takie o których nie wiem. Nie ze wszystkimi mam kontakt i nie wszyscy piszą o swoich doświadczeniach.

Ja osobiście zaangażowany jestem w powstanie projektu w województwie warmińsko-mazurskim, i uczestniczę w prowadzeniu rozmów z lokalnymi władzami w tym regionie. Wygląda na to, że wszystko układa się całkiem pomyślnie. Rozpoczęliśmy już nawet procedurę zakupu gospodarstwa o areale 16 hektarów zlokalizowanego na Mazurach Garbatych w powiecie Gołdapskim na terenie Parku Krajobrazowego Doliny Gołdapy i Węgorapy. Najprawdopodobniej ziemia na początku stanie się własnością powoływanej przez nas Fundacji. Docelowo jednak ma ona przejść w ręce indywidualnych rodzin/osób zdecydowanych i gotowych do zamieszkania i życia w tym miejscu.

About Artur Jan Milicki

wolnomyśliciel, społecznik, praktyk i promotor kooperatyzmu, otwartej kultury, ekoosadnictwa, lokalnej samowystarczalności, rozwoju osobistego oraz społecznej i duchowej wolności. Współtwórca „Akademii Bosej Stopy”, autor książki „Człowiek na Ziemi”, naturalny budowniczy, zdun, projektant pieców.

7 responses to “Na jakim etapie projekt eko-wioski znajduje się w chwili obecnej?”

  1. R ysiek says :

    Czy mógłbyś podać namiar na 1 (jedną) istniejąca w Polsce „eko wioskę” ?

  2. lukovina says :

    Napisz, prosze, jak skontaktowac sie z ludzmi, ktorzy chca tworzyc ekowioski w innych miejscach, np. w wojewodztwie dolnoslaskim. K

  3. Anna says :

    Bardzo proszę o informację jak znaleźćludzi z małopolski zainteresowanych tworzeniem eko-wioski.Pozdrawiam

  4. Bartek says :

    Lukovina:
    w dolnośląskim słyszałem tylko o Gajówce, ale może jest tam więcej inicjatyw:
    http://www.5stronswiata.pl/index.php/ekoosada-dzieci-ziemi-/
    Anna:
    Jeżeli chodzi o małopolskę, to możesz napisać do mnie, to powiem Ci więcej. Obecnie mieszkam w Krakowie i interesując się tym tematem, poznałem trochę ludzi/miejsce :)
    mój email: bartekkrzewinski (małpa gmail.com

  5. Ania i Tom says :

    Halo. Szukamy ekowioski w wojewodztwie mazowieckim, proszę pomocy!!!
    Mamy 3 dzieci, mój mąż jest ceramikiem a ja nauczycielem montessori. Bardzo chcemy mieszkać z ludźmi, którzy chcą mieszkać blisko siebie. A najbardziej z takimi, którzy nie posyłają swoich dzieci do szkoły.
    Mój email: gronowska.ania@gmail.com
    Czy istnieją jakieś ekowioski w okolicach Warszawy?

Skomentuj

