Wrażenia po Cohabitat Gathering

Niestety nie byłem w Łodzi na tej konferencji, więc moje wrażenia są ograniczone tylko do tego, co widziałem podczas transmisji internetowej, oraz od tego, co słyszałem z ust przyjaciół, którzy tam byli. Jestem mocno poruszony i pozytywnie zainspirowany tym wydarzeniem.

Pierwsze relacje filmowe można już obejrzeć na „Dobrei Idei”. Wielka dawka inspiracji.

Potężne wrażenie wywarł na mnie Marcin Jakubowski, pionier Open Source Ecology. Po obejrzeniu jego prezentacji i wywiadu z nim poczułem, że mój światopogląd w zakresie stosunku do technologi zmienia się. Chciałbym aby w Barkowie pojawiły się maszyny i urządzenia typu open source, zaprojektowane tak, aby się nie psuły…Taki mały ciągnik przydałby się już teraz i niewielka prasa do wyrabiania cegieł z ziemi również… Przydała by się także mała turbina wiatrowa generaująca prąd… To wszystko, i znacznie więcej, jest już dostępne w ramach technologii open source. Wystarczy zdobyć materiały i zainwestować czas i umiejętności by to poskładać i uruchomić…

About Artur Jan Milicki

wolnomyśliciel, społecznik, praktyk i promotor kooperatyzmu, otwartej kultury, ekoosadnictwa, lokalnej samowystarczalności, rozwoju osobistego oraz społecznej i duchowej wolności. Współtwórca „Akademii Bosej Stopy”, autor książki „Człowiek na Ziemi”, naturalny budowniczy, zdun, projektant pieców.

Skomentuj

