Pierwsze tygodnie Akademii za nami

wybrane

W Barkowie życie przyjmuje coraz bardziej stabilny rytm. Różne prace posuwają się naprzód w swoim własnym tempie. Główną osią napędową projektu są teraz wolontariusze, szczególnie ci deklarujący długotrwały pobyt, oraz zaprzyjaźnieni fachowcy którzy udzielają nam konkretnych porad i konsultacji, gdy jest taka potrzeba. Pracujemy codziennie od 6 do 8 godzin dziennie, lub znacznie dłużej, gdy energia nam sprzyja. Poniedziałki są jedynymi dniami odpoczynku. Wygląda na to że minimum rok czasu planuje spędzić tu już 6 zdeterminowanych chłopaków. Wyraźnie widać jak z tygodnia na tydzień nasza ekipa jest coraz bardziej zorganizowana i zdyscyplinowana. Jedni przyjeżdżają inni wyjeżdżają, lecz kilkuosobowy stały zespół, który stanowi trzon projektu jest ciągle na miejscu.

W ciągu pierwszych tygodni naszą najważniejszą pracą był ogród. Powiększyliśmy go przynajmniej trzykrotnie w porównaniu do ogrodu sprzed roku. Powiększyliśmy również sad, dosadzając około 50 kolejnych drzewek i krzewów. Postawiliśmy kuchnię polową, która funkcjonuje już całkiem sprawnie. W sposób naturalny wyłonili się spośród nas kucharze, i ogrodnicy również. Jest zatem szansa że przeżyjemy :) Warsztaty odbywają się zgodnie z planem, tydzień po tygodniu. Nagrywamy je na wideo aby później te materiały obrabiać i publikować.

Mówiąc krótko, jest bardzo pozytywnie. Pomoc i wsparcie cały czas nadchodzi w różnej postaci i z wielu różnych stron. Osobiście odczuwam wielką satysfakcję i przyjemność ze wspólnego tworzenia Akademii Bosej Stopy oraz z towarzystwa tak bardzo otwartych, życzliwych i szczerych ludzi.

About Artur Jan Milicki

wolnomyśliciel, społecznik, praktyk i promotor kooperatyzmu, otwartej kultury, ekoosadnictwa, lokalnej samowystarczalności, rozwoju osobistego oraz społecznej i duchowej wolności. Współtwórca „Akademii Bosej Stopy”, autor książki „Człowiek na Ziemi”, naturalny budowniczy, zdun, projektant pieców.

2 responses to “Pierwsze tygodnie Akademii za nami”

  1. Łukasż Paweł Mrówka says :

    Super :-) Miło się czyta :)

  2. piteroeus says :

    Witam mam na imie Sebastian do tej pory przebywalem siedem lat na cyprze ale na moje nieszczescie sytuacja sie pogorszyla co zawazylo na wyjezdzie z owej wyspy. Po skonsultowaniu sie z moimi znajomymi planem nastepnym byla podroz do szkocji w celu polepszenia oraz mozliwosci dalszej egzystencji w obecnym powalonym swiecie. Niestety na moji znajomi jak pozniej sie okazalo zamiast pomoc to tylko pogorszyli moja sytuacje. Pracy brak i z domu rownierz musialem uciekac. Nie tak dawno poznalem bardzo milych ludzi ktorzy mi pomogli oferujac schronienie. Od dawna czuje ze cos jest nie tak ale pochloniety bieganiem za pieniedzmi nie zwracalem na to wiekszej uwagi. Otorz wyzej wymienieni dobrzy ludzie otworzyli mi oczy na to co tak naprawde sie dzieje na swiecie o wielu sprawach wiedzialem juz wczesniej ale dzieki nim dowiedzialem sie o wiele wiecej rzeczy takich jak np: Eko wioski. Obecnie nie moge juz dluzej na nich liczyc poniewaz maja oni swoje wlasne zycie jedyne co mi pozostaje to ucieczka do rodzinnego kraju. Otorz po smierci moich rodzicow nie wiele mam wspolnego s krajem. Pisze ten e-mail poniewarz gdzies w glebi mam nadzieje ze udaloby sie zglosic moja kandydature na wolontariat to jedyne co przychodzi mi do glowy. Jest jeszcze jedna opcja poniewaz jest teraz okres letni moze udaloby sie zaczepic na jakas farme ale to dosc ryzykowne i moze sie skonczyc niepowodzeniem. Wolalbym miec w zapasie jeszcze jakas opcje wiec prosze o roztrzygniecie mojej osoby i danie odpowiedzi w miarach jak najszybciej poniewarz niewiele czasu mi tu zostalo. Z gory dziekuje za jakakolwiek odpowiedz.

    Date: Mon, 20 May 2013 17:13:33 +0000 To: piteroeus@hotmail.com

Skomentuj

